Elephant Brand Skateboards, owned by professional skateboarder Mike Vallely, has released the Dimebag Darrell tribute skateboard, a collaboration between Elephant and Dimebag Hardware. In support of the tribute board, a video was filmed at Abbott & Haney's home in Dalworthington Gardens, Texas. The soundtrack, "Twisted", is a previously unreleased track written and performed in its entirety by Dimebag, legendary guitarist of Pantera. You can listen to the song below.





Source: facebook.com
Band profile: Pantera
 
Posted: 22.04.2012 by CHEF METAL HEAD



Comments

‹‹ Back to the News
Comments: 22  
Users visited: 210  
Search this topic:  


UnknownCheese - 22.04.2012 at 15:48  
That is one tacky looking house. The song was no better.
BoxCar Willy - 22.04.2012 at 18:13  
Wow another unreleased track?

Let's keep it that way next time.
BoxCar Willy - 22.04.2012 at 18:18  
However,

Mike Vallely <3

/nohomo
Cynic Metalhead - 22.04.2012 at 18:34  
Pantera still alive.
SSM - 22.04.2012 at 18:46  
I think they'll release an EP in the end,
which contains 4 or 5 unreleased tracks from the grave.

Wish they won't release unreleased songs anymore,
there's a reason they are unreleased!
a MasT - 22.04.2012 at 19:18  
Written by BoxCar Willy on 22.04.2012 at 18:13

Wow another unreleased track?

Let's keep it that way next time.

yes.
Grody2themax - 22.04.2012 at 22:39  
Written by BoxCar Willy on 22.04.2012 at 18:18

However,

Mike Vallely <3

/nohomo


This is coming from someone whose been skating like 6 yrs or so...fuck Mike v. Lol. Elephant skateboards is a joke.
BoxCar Willy - 22.04.2012 at 23:54  
Written by Grody2themax on 22.04.2012 at 22:39

Written by BoxCar Willy on 22.04.2012 at 18:18

However,

Mike Vallely <3

/nohomo


This is coming from someone whose been skating like 6 yrs or so...fuck Mike v. Lol. Elephant skateboards is a joke.

I don't like or use his boards, I just think he's a fun skater, I liek how he does the retro shit.

This coming from a guy who can ollie
Marcus - 23.04.2012 at 02:01  
Since when did Dimebag look like Mickey Rourke?
Grody2themax - 23.04.2012 at 02:04  
Written by BoxCar Willy on 22.04.2012 at 23:54

Written by Grody2themax on 22.04.2012 at 22:39

Written by BoxCar Willy on 22.04.2012 at 18:18

However,

Mike Vallely <3

/nohomo


This is coming from someone whose been skating like 6 yrs or so...fuck Mike v. Lol. Elephant skateboards is a joke.

I don't like or use his boards, I just think he's a fun skater, I liek how he does the retro shit.

This coming from a guy who can ollie


Lol. I just don't like how he's trying to make a statement about the Retro shit as if his creativity and skill is superior or even comparable to some of dudes out there today, which he isn't.
AngelofDeth - 23.04.2012 at 02:11  
Written by BoxCar Willy on 22.04.2012 at 23:54

Written by Grody2themax on 22.04.2012 at 22:39

Written by BoxCar Willy on 22.04.2012 at 18:18

However,

Mike Vallely <3

/nohomo


This is coming from someone whose been skating like 6 yrs or so...fuck Mike v. Lol. Elephant skateboards is a joke.

I don't like or use his boards, I just think he's a fun skater, I liek how he does the retro shit.

This coming from a guy who can ollie

Yea his skating is awesome no doubt! as a person... hes somewhat of a psuedo-intellectual which is a major pet-peeve of mine.. but whatever.

The song is pretty awsome too, i thought it was way better than PISS which i didnt really like at all. they should just throw all these songs onto an EP already, instead of doing all this hype up.
BoxCar Willy - 23.04.2012 at 02:11  
Written by Grody2themax on 23.04.2012 at 02:04


Lol. I just don't like how he's trying to make a statement about the Retro shit as if his creativity and skill is superior or even comparable to some of dudes out there today, which he isn't.

I know there are hundreds of better skaters, but he seems like a cool guy (from what i've seen in interviews and stuff)
AngelofDeth - 23.04.2012 at 02:14  
Written by Grody2themax on 23.04.2012 at 02:04

Lol. I just don't like how he's trying to make a statement about the Retro shit as if his creativity and skill is superior or even comparable to some of dudes out there today, which he isn't.

haha i dont think hes trying to prove hes superior in this video at all, hes just dickin around havin a good time. Obviously there are better doods out there, but having skaters with unique style is an important aspect of skateboarding culture as well. Not saying i like the dood, but i respect his skating.
Grody2themax - 23.04.2012 at 02:23  
Written by AngelofDeth on 23.04.2012 at 02:14

Written by Grody2themax on 23.04.2012 at 02:04

Lol. I just don't like how he's trying to make a statement about the Retro shit as if his creativity and skill is superior or even comparable to some of dudes out there today, which he isn't.

haha i dont think hes trying to prove hes superior in this video at all, hes just dickin around havin a good time. Obviously there are better doods out there, but having skaters with unique style is an important aspect of skateboarding culture as well. Not saying i like the dood, but i respect his skating.


I see what you're saying. Just some of the things he's said make me think he's trying to act all nonconformist cuz he can't keep up. I guess I don't hate him and he is unique. But you don't have to try sohard to be unique. Take David Gravette or Grant Taylor for example just to name a couple.

Mike v seems to be really popular among nonskaters/not too into skating people. Mike v is almost like the Rammstein of metal or something haha.

Edit: I didn't watch the video. I'm just going off of previous footage with him and shit.
AngelofDeth - 23.04.2012 at 02:29  
Written by Grody2themax on 23.04.2012 at 02:23

I see what you're saying. Just some of the things he's said make me think he's trying to act all nonconformist cuz he can't keep up. I guess I don't hate him and he is unique. But you don't have to try sohard to be unique. Take David Gravette or Grant Taylor for example just to name a couple.

Mike v seems to be really popular among nonskaters/not too into skating people. Mike v is almost like the Rammstein of metal or something haha.

Yea definitely, just cuz he has the look and is in movies pretty much lol. And i definitely think he is kinda a douche, he always gets all pseudo-intellectual about skating and thinks hes so smart and cool when really he just sounds like ass.
Syk - 23.04.2012 at 04:36  
Written by AngelofDeth on 23.04.2012 at 02:29
Written by Grody2themax on 23.04.2012 at 02:23
Mike v ...
...thinks hes so smart and cool when really he just sounds like ass.
Hahahahahahaha. I'm normally not one for farty-humour, but this... classic

re: the song, it's not incredible, but nice to hear a bit of a different side to Dime. I guess this is what Rebel v Rebel sounded like? Still, I could easily go on without ever hearing this song [again]

Parts of "Piss" were decent, some catchy, but there's no reason at all to listen to it over "Twisted" "Cowboys" or "Use My Third Arm"

re: skateboards... well, I really don't care
Timmeh - 23.04.2012 at 04:47  
I kinda liked it, super southern and just had a fun sound to it.
Uller - 23.04.2012 at 10:11  
Scumbag rich skaters (the ones in the video), pantera was about earthly things, from people's daily lives, so the video kind of stains what pantera is for me, but the song is not that bad.
Troy Killjoy - 23.04.2012 at 10:19  
Written by Uller on 23.04.2012 at 10:11
pantera was about earthly things...

Like making money?
Syk - 23.04.2012 at 11:23  
Written by Troy Killjoy on 23.04.2012 at 10:19
Written by Uller on 23.04.2012 at 10:11
pantera was about earthly things...
Like making money?
And hitting people in the face... throw in a skateboard or two, and maybe that's where the "earthly" part comes in
Troy Killjoy - 23.04.2012 at 11:25  
Written by Syk on 23.04.2012 at 11:23
And hitting people in the face... throw in a skateboard or two, and maybe that's where the "earthly" part comes in

Violence is a natural response designed to establish an alpha male or prevent oneself from being killed.

Who knew Pantera were so philosophical.
Paw!! - 28.09.2012 at 18:37  

Advertise on Metal Storm


Login or register to post here.



Similar topics

Forum Topic Similarity Started
News Deftones - Streaming Previously Unreleased Track 7 15.04.2014 by RaVeN
News Church Of Misery - Previously Unreleased Song Streaming Online 7 07.02.2012 by Ankläger
News Sólstafir - Streaming Previously Unreleased Track 7 26.12.2013 by patrickmetal12
News Moss - New Track Streaming Online, European Tour Dates Announced 5.5 05.02.2013 by Draugen
News King Of Asgard - Another New Track Streaming Online 5.5 03.07.2012 by JÄY



Hits total: 2418 | This month: 36