Getting Into: Deathcore


Written by: Thryce
Published: 10.07.2011


Yo. You know what this board needs? A heavy dose of MAN DA FUCK UP!! Srsly!




xDEATHCOREx NOT FOA PUSSAYS!!!!


For the uninformed, xDeathcorex iz definitely THA mozt authentic toughguy genre eva. Combining the blunt br00tality of deff methul and the relentless aggression of HxC, xDeathcorex iz basically a hybrid mash-up of the bestest elements of both offspring of the devil's musiq. 4 realz.


IDK why but despite being one of the mozt interesting buzzgenres of the last couple of years, xDeathcorex iz also a much hated genre. What the eff, ppl? Don't be hatin' on an entire genre solely bc of the pokemon haircuts, the flat-brimmed caps and the mesh shorts. That's just, y'know, pretentious, and totally a matter of snobbism.


Leave it to dis br00tal article to bitchslap some sense into them leather pants-wearing snobs.


True, the genre might be plagued with countless run-of-the-mill $hitty bands / popalr poser pussays. But lettuce be reality, mozt ppl are just dissing xDeathcorex cuz they obviously ghey cuz they obviously ain't gotta clue where da fuck to look for the r33l diamonds in the sea of $hit.


Leave it to dis br00tal article to bitchslap some directions into them clueless lost souls.



BTW: If u happen to be a xDeathcorex connoisseur/all-round coolguy as well, feel free to hurt my feelingz [via guestbook-comments below] for all the mainstream $hit I listed here by adding ur own kewl recommendations. No fakes pls! Note that at least 1/3 of the ppl reading dis site ain't fifteen/braindead morons, so, y'know, rlly no need for a catalogue of Oceano/Emmure/Blowjob For A Cowboy clones. Srsly!




Letz disquss:

Do u know any authentic leather pants-wearing xDeathcorex buzzbands?
Were u already h8ing on xDeathcorex before it was "in" to h8 on xDeathcorex? Or r u just doin' it bc all ur bros are doin' it?
Do u think cowboys rlly give better blowjobs? What abt underwater handjobs?
Is dis wigger gibberish doin' anyfin for u [via massive broner]?




Anywayz, if u ain't into xDeathcorex u srsly ghey u srsly needs to check on the following sick releases. Letz roll!!!!



#Essential_xDeathcorex_Classiqs



Animosity

Lil' history lesson: Animosity iz one of the firstwavers and major influencers for the genre (and not JFAC liek some faggits claim). The foundations are clrly noticeable: $lammin' deff methul mixed with HxC vibes. U know where dis iz goin': hard-hitting mosh jams that'll get u pumped.




MOSH TILL U DROP!!!! OL SKOOL STYLE

Add to shopping cart: Shut It Down (2003)
Check 'em [via MySpace]



Despised fuckin' Icon

On to an authentic textbook example of tr00 xDeathcorex. Bring Me The Whoreizon teyk note:

Despised fuckin' Icon: spearheading, yet now-defunct, tho still badazz.
Sounds liek: gutteral $lammin' br00tality.
Gr8est achievement: havin' a mega impact on da scene/gettin' meh wet.




Need u, miss u, <3 u 4evr

Add to shopping cart: The Healing Process (2005)
Check 'em [via MySpace]



I The Breather

Massive buzzband rite hurr! IDK bout yall, but if yer still getting ur fix of br00tality via dinosaur bands such as Deiside, Canebel Kourpse, Snobituary and other associated lamestreamers, u srsly ain't have a fukken clue what's goin' on in 2day's scene. Check out I The Breather if u mofukkaz wants it moar bulkier and relevant.




R U FUCKIN MOSHING ALREADY??

Add to shopping cart: These Are My Sins (2010)
Check 'em [via MySpace]



All Shall Perish

U can either agree or b wrong, but All Shall Perish iz prolly beyond relevant rite now. As yall should know, dis blazin' xDeathcorex powerhouse has wrapped up another assault of an album, expected to crush all kinda nuts worldwide very soonish. Can't go wrong with ASP. $hit iz sick!




ASP, gettin' ur groove on since 2K1


Add to shopping cart: evryfin'
Check 'em [via MySpace]



Within The Ruins

No idea what the eff is goin' on hurr - where's da br00tal?? - but $hit sounds awe-some. R they xDeathcorex? R they methul [via Methullica cover]? They do kinda have dis thrashy vibe & feel... #nostalgia? Anywayz, no time 2 think, gotta go wreck it up in da pit.




DA SOUND OF DNT GIVA $HYT

Add to shopping cart: Omen [EP] (2011)
Check 'em [via MySpace]



Circle Of Contempt

Up for some cutting-edge tech-xDeathcorex that'll rip yo cojones off? Ofcoursly u are! Circle Of Contempt gots that xtra djent-liek next-level $hit goin' on. Stuff yall liek fo' sho'. Tellin' u, deez duders gon b big!




Well-played, djentlemen! Well-played!

Add to shopping cart: Artifacts in Motion (2010)
Check 'em [via MySpace]



The Contortionist

So u dig it with a djent vibe, huh? Gots just da stuff 4u. Here's ur fix of suh-weetness and fukken heaviness brought 2gethr on dis must-check cocksmasher of an album.




The Contortionist for presidjent!

Add to shopping cart: Exoplanet (2010)
Check 'em [via MySpace]



Ion Dissonance

K, back 2 br00tality. It's kinda common knowledge that Ion Dissonance iz pretty much the sickest xDeathcorex act of the moment. Why u dare ask? Bc they so br00tal yall burst in2 spontaneous combustion, datz fukken y.




FUCKING-A, WE'RE MESSED UP!

Add to shopping cart: Cursed (2010)
Check 'em [via MySpace]



Born Of Osiris

Anothr heavyweight buzzband beyond relevant atm iz Born Of Osiris. Deez d00ds bring moar prog-minded, keyboard-laden xDeathcorex to da pit. Not the easiest thing 2 "get". But oh-em-gee how cumblastingly delicious can u pssbly sound?




Intelligent xDeathcorex in 2K11

Add to shopping cart: The Discovery (2011)
Check 'em [via MySpace]



The Acacia Strain

Say what u wants abt The Acacia Strain but dis stuff'll blast ur $hit. Y'know, it's catchy-yet-br00tal 'n all... Tho lettuce b clear, dis's pretty much their only gud album. So, uh, the rest of The Acacia Strain disco sorta sux balz, srry




Srry 4 tha life vid 2 UTube deleted all gud vids... prolly bc TAS r too fuckin' heavy. Be sure 2 check out dis song tho.


Add to shopping cart: The Dead Walk (2008)
Check 'em [via MySpace]



Bermuda

Moar straight-up xDeathcorex! Leave it 2 da Aussies to come up with sum sick stuff that literally crushes body 'n soul. Srsly <3'ing deez thugs atm, can't get enough of 'em. Yall be losin' ur $hit with all deez instant moshpit classiqs.




Log out. Shut down. GO MOSH!

Add to shopping cart: DSM Axis IV [EP] (2010)
Check 'em [via MySpace]



Thy Art Is Murder

Talkin' bout Aussies, here's another massive band that'll make u punch ur gf in da teeth. Tellin' ya, no $cene $hyt to be found over there, only gravitty bla$$tz 'n mofukkin' $$lam.




Aussies and xDeathcorex. WINNING!

Add to shopping cart: The Adversary (2010)
Check 'em [via MySpace]



After The Burial

K, in 4 some moar bodyslammin'? U betcha! After The Burial just keep busin' out deez sick rhymez that border between prog xmetalcorex and xDeathcorex. That's, liek, quite the testosterony mix, amirite? No srsly, u hafta hear dis... cuz earz = raped!




<insert awesome here>

Add to shopping cart: In Dreams (2010)
Check 'em [via MySpace]


Tl;dr: xDeathcorex iz sexy!



YEAH, DIS JUST HAPPENED. DEAL WID IT MOFUKKAZ.




 


Comments page 4 / 4

Comments: 116   Visited by: 436 users
16.07.2011 - 05:40
Void Eater
Crunkcore Fan
Written by Marcel Hubregtse on 16.07.2011 at 02:27

Finally checked out all the clips and to be honest they are all...


totally...


...fucking...



...immense....


...crap.

fuk u u ju$t dun gotz da br00talz 2 handl dis u jelly of dees xdeathcorex bandz thirty cock$
----
Loading...
16.07.2011 - 06:01
Fat & Sassy!
Nomcat
So, I ended up quite liking a few of these songs (the ones with prog elements mostly). Catchy stuff. Totally gonna check out a couple albums.

Also, I hope this thread never fucking dies. The best and worst of sarcasm should be showcased in all its glory as such. x3
----
"Information is not knowledge
Knowledge is not wisdom
Wisdom is not truth
Truth is not beauty
Beauty is not love
Love is not music
Music is THE BEST..." ____Frank Zappa
Loading...
16.07.2011 - 14:05
Promonex
Cathemeral
Finally listened to some of this stuff.

Animosity: moar liek original HxC. Not too bad.
Despised Icon/Ion Dissonance: seen them live before, didn't do a thing for me.
I The Breather: Run-of-the-mill stuff
All Shall Perish: Always relevant. At least dey got da groove.
Born of Osiris: got interested due to their ties with Tosin Abasi. Will stick to his solo stuff though.

Couldn't really listen through the other bands. Stuff's too brutal for me (group 1's POV). Or "totally...fucking...immense...crap" (group 2's POV).
----
All life begins with Nu and ends with Nu... This is the truth! This is my belief! ...At least for now.
- The Mystery of Life, Vol. 841 Ch. 26
Loading...
19.07.2011 - 13:24
lukasshole
Death metal > Deathcore
Loading...
21.07.2011 - 14:14
Zealot644
I agree with Luka above me.

Whatever it is, I cant seem to get into deathcore purely because it feels like there is no flow to it and it is pointless screaming, heavy chords, and drum mashing all mixed into a 3 minute fail fest. I cant see the semblance of talent behind it... I could go ahead and make a typical shitty deathcore band today and tour to have kids who have no idea what real music is practically crawling over me. Dont get me started on how many kids I know that like Chelsea Grin or JFAC

I did laugh at this article though...Sadly disappointed when it wasnt a flame
Loading...
21.07.2011 - 14:23
lukasshole
Btw thought i just mention i can put up 1 or 2 deathcore songs, but i really dislike the image, the over use of breakdowns and how Thryce is talking like such a cunt. and for the record death metal is way more brutal, end of discussion.
Loading...
22.07.2011 - 20:35
Dangerboner
:D
Damn, should've added a track from the debut Tony Danza Tapdance Extravanganza than Born of Osiris. Their "bow down" bs is srsly annoying
Loading...
15.08.2011 - 18:45
Scumbagrr
Awesome ....haill \m/
----
scumbagrr
Loading...
15.08.2011 - 19:50
BeastOfMetal456
Account deleted
That's funny!
Loading...
24.12.2011 - 05:02
Boxcar Willy
yr a kook
I couldnt understand 90% of this.
----
forever bummed out
Loading...
24.12.2011 - 05:25
Troy Killjoy
perfunctionist
Finally, a place for all of my most hated songs gathered in one headache-inducing article.
----
Prettier than BloodTears.
Loading...
24.12.2011 - 20:21
Mr. Doctor
Skandino
Written by Troy Killjoy on 24.12.2011 at 05:25

Finally, a place for all of my most hated songs gathered in one headache-inducing article.


Meh, I highly enjoy Ion Dissonance, Despised Icon, All Shall Perishm and Born Of Osiris (from what I know from the list... still have some work to do with it.... El comer ocho is pretty boss too)
That's what deathcore can do, it's sad that most of the scene is shit, there's just too few bands that know how to do it right.
----
Written by BloodTears on 19.08.2011 at 18:29
Like you could kiss my ass
Written by Milena on 20.06.2012 at 10:49
Rod, let me love you.
Loading...
04.01.2012 - 01:27
Boxcar Willy
yr a kook
I recomend he switch out some of the bands here. Try Burning The Masses
----
forever bummed out
Loading...
24.02.2012 - 09:31
6GRAKE6KIRU6
Terrible bands. in my opinion.
Loading...
24.02.2012 - 20:45
Cuca Beludo
Account deleted
Written by 6GRAKE6KIRU6 on 24.02.2012 at 09:31

Terrible bands. in my opinion.


Terrible genre! This IS be worst metal genre ever created, and when I think that it can't be worst than now, Mr. Trancecore hit my door.
Loading...
24.02.2012 - 22:40
vezzy
Stallmanite
Written by Guest on 24.02.2012 at 20:45
Terrible genre! This IS be worst metal genre ever created, and when I think that it can't be worst than now, Mr. Trancecore hit my door.


I'd much rather listen to some deathcore than Lordi or Kr0n.
----
Licensed under the GPLv3.
Relinquish proprietary software for a greater GNU/America.
Loading...
25.02.2012 - 23:19
Cuca Beludo
Account deleted
Written by vezzy on 24.02.2012 at 22:40

Written by Guest on 24.02.2012 at 20:45
Terrible genre! This IS be worst metal genre ever created, and when I think that it can't be worst than now, Mr. Trancecore hit my door.


I'd much rather listen to some deathcore than Lordi or Kr0n.


1- Yeah, I respect your own opinion.
2- I did not asked anything to you.
Loading...
26.02.2012 - 07:47
6GRAKE6KIRU6
Written by Guest on 24.02.2012 at 20:45

Written by 6GRAKE6KIRU6 on 24.02.2012 at 09:31

Terrible bands. in my opinion.


Terrible genre! This IS be worst metal genre ever created, and when I think that it can't be worst than now, Mr. Trancecore hit my door.


you couldnt be more correct x(
Loading...
27.02.2012 - 19:01
Boxcar Willy
yr a kook
Stop trying to be Kvlt, deathcore is just like any other genre, with good bands and bad bands.
----
forever bummed out
Loading...
27.02.2012 - 19:05
Boxcar Willy
yr a kook
Written by Marcel Hubregtse on 10.07.2011 at 18:01

Deathcore, pussified metal for wannabe tough kiddies

Wanna fight bout it?!?!<1

Come at me brah!



----
forever bummed out
Loading...
28.02.2012 - 00:24
Marcel Hubregtse
Grumpy Old Fuck
Written by Boxcar Willy on 27.02.2012 at 19:05

Written by Marcel Hubregtse on 10.07.2011 at 18:01

Deathcore, pussified metal for wannabe tough kiddies

Wanna fight bout it?!?!<1

Come at me brah!







mmmm once I simply sit on you you're a dead man
----
Member of the true crusade against European Flower Metal

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight
Dawn Crosby (r.i.p.)
05.04.1963 - 15.12.1996

Loading...
28.02.2012 - 01:05
Void Eater
Crunkcore Fan
Marcel, didn't you say that deathcore is just brutal death metal bands with different clothes/hair or something?
----
Loading...
28.02.2012 - 01:25
Marcel Hubregtse
Grumpy Old Fuck
Written by Void Eater on 28.02.2012 at 01:05

Marcel, didn't you say that deathcore is just brutal death metal bands with different clothes/hair or something?


yes I did, and I still stick to those words :-)
----
Member of the true crusade against European Flower Metal

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight
Dawn Crosby (r.i.p.)
05.04.1963 - 15.12.1996

Loading...
29.02.2012 - 07:06
Cynic Metalhead
Atrocious Virgin
Written by Marcel Hubregtse on 28.02.2012 at 00:24

Written by Boxcar Willy on 27.02.2012 at 19:05

Written by Marcel Hubregtse on 10.07.2011 at 18:01

Deathcore, pussified metal for wannabe tough kiddies

Wanna fight bout it?!?!<1

Come at me brah!







mmmm once I simply sit on you you're a dead man


With having that much hideous and Heavy ass..you wanna crush the head of small boy Willy?
----
Loading...
16.06.2012 - 10:07
Saiyanity
I couldn't help but notice that you included All Shall Perish in your list of good deathcore bands, yet bashed them in your "A Rant About The Irrelevance Of Arguing Over Music" article.
Loading...
16.06.2012 - 18:45
brapp32
If your into deathcore check out Drown My Day and By Blood and Iron.
Loading...

Hits total: 12219 | This month: 55