Wintersun - New Album Streaming Online


The time has come to listen to the new Wintersun album. The long awaited and extremely over-due Time I is finally here. You can stream the album exclusively and in its entirety at the band's official website. Time I is Wintersun's second album and it will see its first release on October 19th, in Germany, Austria, Switzerland, Finland and Norway under Nuclear Blast.

Apparently, the streaming server is having some problems and it might not stream right away. The trick is to wait a bit until it loads properly.




Source: wintersun.fi
Band profile: Wintersun
 
Posted: 17.10.2012 by BudDa


Comments page 2 / 2

‹‹ Back to News
Comments: 53   Visited by: 474 users
18.10.2012 - 02:53
Alex F
Slick Dick Rick
Written by Marcel Hubregtse on 18.10.2012 at 02:43

Nope I'd say he is a lying b****** and nothing went wrong he was just lazy assed and didn't record a thing at the time. And this so-called fuck up with the stream is him trying to convince people he is bad with technology

CONSPIRACY I DECLARE! But yeah, I never kept up with his reasons for delaying the album, i just assumed he was being lazy.
Loading...
18.10.2012 - 04:11
chronic-headache
Written by Marcel Hubregtse on 18.10.2012 at 02:43

Written by Valentin B on 17.10.2012 at 20:45

Written by malaikat on 17.10.2012 at 19:55

Damnit Juri just stream it on Soundcloud, don't be so fucking autistic all the time. God this guy can't even stream the album without screwing it up.

LOL I don't want to jump on the hatebandwagon here but it's actually pretty funny how historically everything has conspired against him in the case of this album. Either that or he's just a major screw-up who should just stick to making music



Nope I'd say he is a lying b****** and nothing went wrong he was just lazy assed and didn't record a thing at the time. And this so-called fuck up with the stream is him trying to convince people he is bad with technology


I would say it's both, Time is cursed, and Time 2 will take another short decade to see release, February 2013 my ass
and Jarii i think is technologically incompetent. Get Devin Townsend, Jim Morris or Saschae Paeth to do the production work next time, cuz you obviously take WAY to damn long...
Loading...
18.10.2012 - 06:30
Tristus Scriptor
Rancid Reviewer
Approached this out of sheer curiosity fueled by boredom, half expecting to listen for a few minutes, and then click off of it- still bored (since I'm very selective about ultra-melodic extreme metal). And then, to my surprise, I wasn't; so I didn't. I actually love it. Didn't want to jump on either side of the Wintersun obsession...I still believe I haven't joined the silliness, yet happy to have found something new to enjoy.
Loading...
18.10.2012 - 07:08
AngelofDeth
Cyborg Raptor
Drama of the Year 2012
----
pewpew.. gotcha
Loading...
18.10.2012 - 07:11
Zaph
The Nothingth
Written by Mr. Doctor on 17.10.2012 at 19:49

Same here, the mayan one COULD have been a good artwork if it weren't for the over-the-top delivery. This one has no possibility of salvation.

Hmm, good point.
They're both bad (really bad) though, no need to choose the lesser of two evils, since we can hate them both .

Written by MetalManic on 17.10.2012 at 20:20

I'd take it over the new Saturnus album art


Nope, definitely like it better than the tree-on-the-head-in-space-thing.
----
Wubba Lubba Dub Dub
Loading...
18.10.2012 - 09:14
FreddeSwede
I've been listening to this album since Sunday and now, after 15 laps of spinning, I have to admit this is a one of a kind band. Who just created another one of a kind album. The fact that some bands can get away with evolving and changing style, and still be able to get us (the listeners) interested and spellbound is a rare feature. I'm pretty sure "Time 2" will sound different and make a turn yet again. This is what great musicians do, since it proves that they are good listeners as well. It's easy to say that you're influenced by this and that, but it doesn't mean that you're actually listening and being able to transform that inspiration into a product of your own.

Wintersun is definitely a band that will make a huge mark in "metal history", and I'm sure it will not be a dent.
Loading...
18.10.2012 - 11:11
Cynic Metalhead
Atrocious Virgin
Written by WorpeX on 18.10.2012 at 01:45

Except the music.


They sucked at quality level. I heard some downtune of sounds in between of the songs on their official website which was annoying. "Sons of Winter and Stars" I think it's a pretty decent track but then poor sound quality made my mood to switch it over. It's for sure that this album was made in haste.
----
Loading...
18.10.2012 - 15:54
MeloDeathViking
Written by Cynic Metalhead on 18.10.2012 at 11:11

It's for sure that this album was made in haste.


That's a pretty ridiculous statement considering this album has taken years to be finished and released. If your gonna blame poor quality on something (at least for this album) it most certainly CAN'T be haste haha.
----
"I am not superstitious, but I'm a little 'stitious." - Michael Scott
Loading...
18.10.2012 - 16:06
Fredd
Account deleted
Now I can definitely make this statement:

HATERS GONNA HATE
Loading...
18.10.2012 - 16:09
Marcel Hubregtse
Grumpy Old Fuck
Written by Guest on 18.10.2012 at 16:06

Now I can definitely make this statement:

HATERS GONNA HATE



And once again I can retort with:

LOVERS GONNA LOVE
----
Member of the true crusade against European Flower Metal

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight
Dawn Crosby (r.i.p.)
05.04.1963 - 15.12.1996

Loading...
18.10.2012 - 16:11
Fredd
Account deleted
Written by Marcel Hubregtse on 18.10.2012 at 16:09

And once again I can retort with:

LOVERS GONNA LOVE


WE ALL GONNA COEXIST HAPPILY
Loading...
18.10.2012 - 16:31
Alex F
Slick Dick Rick
5.8 from me, incredibly boring, and even annoying at some points
Loading...
18.10.2012 - 17:29
Rulatore
Written by Guest on 18.10.2012 at 16:11

WE ALL GONNA COEXIST HAPPILY



SO. FUNNY.
Loading...
18.10.2012 - 17:47
Fredd
Account deleted
Written by Rulatore on 18.10.2012 at 17:29

Written by Guest on 18.10.2012 at 16:11

WE ALL GONNA COEXIST HAPPILY



SO. FUNNY.

I. CARE.
Loading...
18.10.2012 - 17:49
Valek
I dont get why the ppl says the album is boring wtf, is totally epic, the sound is incredible, fits perfect is totally new sound for me, really I think musicaly speaking is pretty good album. 8,5/10 for me and just because the album is short as hell
Loading...
18.10.2012 - 19:52
Cynic Metalhead
Atrocious Virgin
Written by MeloDeathViking on 18.10.2012 at 15:54

Written by Cynic Metalhead on 18.10.2012 at 11:11

It's for sure that this album was made in haste.


That's a pretty ridiculous statement considering this album has taken years to be finished and released. If your gonna blame poor quality on something (at least for this album) it most certainly CAN'T be haste haha.


Chinese Democracy came after so many years and still sounds SHITTY as FUCK! Why it can't be this?

It's not necessary albums that are made after many years has to be on good sound quality or atleast a BETTER ALBUM. The problem with this album is in quality and I really didn't like that fucking downtune shit that was in between songs. Second, repetitive.... like in INTRO...it's stretched alot and that can be seen in some of their songs too. It's certainly made in fucking haste man.

All in all, this record is satisfactory blown out.
----
Loading...
18.10.2012 - 20:01
MeloDeathViking
Written by Cynic Metalhead on 18.10.2012 at 19:52

Written by MeloDeathViking on 18.10.2012 at 15:54

Written by Cynic Metalhead on 18.10.2012 at 11:11

It's for sure that this album was made in haste.


That's a pretty ridiculous statement considering this album has taken years to be finished and released. If your gonna blame poor quality on something (at least for this album) it most certainly CAN'T be haste haha.


Chinese Democracy came after so many years and still sounds SHITTY as FUCK! Why it can't be this?

It's not necessary albums that are made after many years has to be on good sound quality or atleast a BETTER ALBUM. The problem with this album is in quality and I really didn't like that fucking downtune shit that was in between songs. Second, repetitive.... like in INTRO...it's stretched alot and that can be seen in some of their songs too. It's certainly made in fucking haste man.

All in all, this record is satisfactory blown out.


I never said it couldn't be a shitty album, I just said if it's a shitty album it wasn't because it was made with haste. It clearly took them a long time so it wasn't rushed. If it's shitty, it's for other reasons, like bad song writing.
----
"I am not superstitious, but I'm a little 'stitious." - Michael Scott
Loading...
18.10.2012 - 20:05
Cynic Metalhead
Atrocious Virgin
Chronicles of Narnia series can certainly take these songs for their soundtracks.
----
Loading...
18.10.2012 - 23:07
Urizen367
I will be patient and wait for it to arrive in the mail. dont fail me jari! it's been too long
----
I will not reason and compare, my business is to create.
Loading...
18.10.2012 - 23:23
Tristus Scriptor
Rancid Reviewer
Written by AngelofDeth on 18.10.2012 at 07:08

Drama of the Year 2012

Exactly.
Loading...
19.10.2012 - 01:58
Vermoorden
When you get past the horrible stream engine..the album is actually fantastic. 9.5/10. No album is worth waiting 8 years for...but this comes close!
Loading...
19.10.2012 - 03:40
Tristus Scriptor
Rancid Reviewer
Written by Vermoorden on 19.10.2012 at 01:58

When you get past the horrible stream engine..the album is actually fantastic. 9.5/10. No album is worth waiting 8 years for...but this comes close!

Dammit. I hate to do this, but: I agree with you!!! I've listened through it twice, and I think it is wonderful. I like it much more than their more typical self-titled album. I guess I hate to admit it because, like many bands that I do enjoy; these guys are over-deified (*cough* Slayer *cough* Tool *cough*...). But it truly is a great album. I'm putting it on for the 3rd time now!
Loading...
19.10.2012 - 11:00
The Shape 1973
For those who are having problems with the stream its on youtube (until they remove it)

Loading...

Hits total: 6672 | This month: 22